2012. január 28., szombat

Igaz legenda - 苏乞儿 (2010)

Apukám kedveskedni próbál nekem, így sorra szerzi be a kínai filmeket. A Christian Bale filmet csak angol-kínai felirattal találta meg (egyedül nézős-nyelvgyakorlós lesz), így tegnap ezt a filmet néztük a családdal. Most hogy kicsit utána néztem a filmnek felfedeztem, hogy 1978-ban ugyanezen rendező, Woo-ping Yuen rendezte a Részeges karatemestert Jackie Chan-nel. Így ez a film egyfajta előzményfilmnek tekinthető, ahol az öreg élettörténetét ismerhetjük meg. Miből lett a cserebogár, hogy fejlődött ki a "részeg ököl" (醉拳) wushu stílus.

Olyan volt mintha két filmet láttunk volna, kicsit furcsa volt, arányaiban talán jobban is el lehetett volna osztani, így kicsit hosszúra sikeredett. Törekedtek hozni a kor igényeinek megfelelő látványt, de ez néha már túlzásokba ment át, leginkább ez az álomjelenetekre igaz, a jelenetváltó sasról meg ne is beszéljünk.. 
A főellenség sikerült még nagyon misztikusra, a hulla fehérre púderezett testével, a rávarrt páncéllal és a mérges kezekkel. Így a legenda valóságosságát még inkább nem tudom elhinni. Ezektől a dolgoktól eltekintve azonban egy egész nézhető verekedős filmet kaptunk.


A sztori: A 19. századi Kínában egy a történet szempontjából feleslegesen hosszú mentőakcióval kezdünk, aztán a jutalmazásoknál megismerjük a szereplőket. Su Can-t, a nemes hadvezért, fogadott testvérét, a kevésbé érdemes Yuan Lie-t. Együtt nevelkedtek mióta Su apja megölte Lie gonosz apját, aki a "méreg ököl" (巫毒拳) technikával gyilkolta az embereket. Habár Su támogatta Lie-t, a húgát, Ying-et elvette feleségül, gyerekük is született, Lie akkor sem felejtette el a sérelmeket. Ő is kifejlesztette a "méreg ököl" technikát és idővel megbosszulta apja halálát. Su a vele vívott párbajban alulmaradt és csak felesége és a füves asszony segítségének köszönhette felépülését. Fiúk azonban Lie-nél maradt, így újból meg kellett erősödnie, hogy visszaszerezhessék őt. Évekig tartó folyamat volt ez, állandó gyakorlással az őrület határáig. Látványos küzdelem során visszaszerezték a fiút, de az asszonyt testvére élve eltemettette és nem tudták őt időben kiszabadítani. 
Ezután nagy váltás következik, látjuk a lecsúszott, alkoholista apát a szegény, éhező gyermekkel. Tivornyázásai alkalmával viszont valahogy csak kifejleszti, eltanulja azt a bizonyos "részeg ököl" stílust, amivel óriási győzelmet arat az akkoriban a városban egyenlőtlen és szabálytalan viadalokat szervező nyugatiak felett.

6/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése